יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

הבוטקה של יעלון


הבוטקה של יעלון ווילה גלנט

לאחרונה קיבלנו תמונות בעיתונים של הבוטקה שהוספה לבית של בוגי יעלון בזמן שהיה רמטכ"ל, לשימוש המאבטחים, שלמעשה שימשה את הבת שלו.. ועדיין קיימת במקום.
הבית שהוא דו משפחתי די רגיל,  צולם מהאויר כמו שעשו בזמנו לוילה המבצרית של יואב גלנט.
מבחינת המראה- ברור ההבדל בין שתיהן. הוילה של גלנט- מבצרית מרובעת, אלמנטים קישוטיים מזרחיים, צריחים ומגדלים, סימטריה ופאר. מבחינת הוילה של יעלון, 'סתם' דו משפחתי כמו שרואים בכל שכונת 'בנה ביתך' בארץ, עם צריפים ניילונים ובלגן.
אבל הדומה בין שתיהן הוא שמענין. בשתי הדוגמאות יש השתלטות על המרחב הציבורי וזלזול ברשות הרבים, בכלל ובחוקי המדינה בפרט. שניהם בנו חלק מההתרחבות שלהם,] על שטחים ציבוריים שהיו צריכים להיות בשימוש ציבורי ולא פרטי, ושניהם בנו בלי רשיונות בניה מתאימים.
יעלון הצטדק שהוא משלם ארנונה על הבוטקה.
כנראה שהוא לא יודע, או שלא אמרו לו או שהוא לא טרח לברר, שעיריות גובות ארנונה גם על מבנים לא חוקיים ושטחים שלא הוצאו לגביהם היתרי בניה!
וזה שהן גובות ארנונה על שטחים לא חוקיים תמיד נראה לי פסול- והנה- הפיל גם את בוגי יעלון שנתפס בעיני הציבור ובטח בעיני עצמו, כאדם ישר, צנוע ושומר חוק.
אז למה העיריות מטעות את האנשים? האם תאוות הבצע מעבירה אותן על דעתן? הן רוצות להרויח גם אם זה לא חוקי, ואפילו אם הן שולחות מסר כפול לאזרחים – שלא מבינים אם הם משלמים מיסים איך שה שזה לא חוקי. איך זה  שאגף אחד מאותה עיריה גובה כסף על מה שאגף אחר דורש להרוס.
למעשה זה כאילו שמס הכנסה וביטוח לאומי  יגבו מיסים מההכנסות של סחר בסמים או מפעילות של הימורים.. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה