יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

נעלי עקב

לראות את מבנה כף הרגל שלנו לחשוב על העבודה המורכבת שכף הרגל האנושית צריכה ועושה, גורם לי להתמלא חלחלה מנעלי עקב...
האם זו מזימה שוביניסטית של גברים כדי לגרום לנשים ללכת ולעמוד בצורה מעוותת?
לעמוד כך שמרכז הכובד של גוף נוטה קדימה ואז הטוסיק נשלח אחורה כדי לאזן את היציבה?
לגרום לנשים ללכת בצעדים קטנים ומחושבים כדי שלא תוכלנה להתחרות איתם ולהיות תמיד 'צעד אחד מאחור' ותלויות ביד הגברית הבוטחת כדי ליצב את עצמן?
ואם זאת המצאה גברית זדונית, אז למה אנחנו, נשים פמיניסטיות, משתפות פעולה?
כמה הייתי רוצה שיעצבו (תעצבנה?) לי נעלים יפות ונוחות, רחבות וגדולות, ואפילו מגביהות אם רוצים.
אבל כאלה שלא יפגעו בכפות הרגלים שלי, ביציבה שלי, וביכולתי ללכת ...
(השלב הבא יהיה שגם גברים יילכו על נעלי עקב – או בעצם בעבר – גם גברים הלכו עם נעלי עקב- האצילים שבנכה לא עשו כל עבודה. האם זה קשור? שלא רוצים שנשים יעבדו?)
או ההרגל האמריקאי – שנשים הולכות ונוסעות לעבודה בנעלי התעמלות מכוערות ונוחות אך במשרד מצופות לחליף לנעלי עקב גבוהות ולא נוחות, לפי צבע המלבוש. חברה סיפרה לי שאת כל נעלי העקב שלה היא היתה מחזיקה מתחת לשולחן במשרד, וכל יום נועלת את הצבע המתאים כאשר מגיעה לעבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה