יום שלישי, 20 ביולי 2010

חניונים

עברתי בדרך למשרד על פני מגרש חניה לשעבר שעכשיו חופרים בו חניון לבנין גדול.
את הפינה של הגידור של אתר הבניה הזה, בנו בלוחות פלסטיק שקופים, כך שאפשר להסתכל פנימה על העבודות.
יפה לראות שהם משתמשים באבן שמוציאים מהחפירה כאבן לבניה. כרגע רואים משטח ישר של אבן, שבו מסומנים החריצים של קוביות האבן הגדולות שהם מתכוונים להוציא בהמשך.
דוגמא יפה של הפיכת "לימונים" (הצורך לחפור עמוק באבן הקשה) ל"לימונדה" (אבן שתלך למנסרות ותהפוך ללוחות אבן לבניה עתידית.)
מענין אם ישתמשו באבן הספציפית הזאת לציפוי הבנין שיקום במגרש ההוא.
אני גם בעד חפירה של חניונים עמוק ככל האפשר, ובכלל, לדעתי מכוניות בעיר צריכות לעמוד בעיקר בתוך חניונים תת- קרקעיים. אין סיבה שמי שיכול לשלם עבור הנסיעה באוטו, לא ישלם עבור החניה שלו – מקום השכירות הזמני שלו במשך השהות בעיר או במשרד.
אין שום סיבה שהמכוניות תתפוסנה את המרחב הציבורי של צידי הכבישים בזמן שהן אל שנסיעה, ובטח שלא את המדרכות.
יש הרבה מקום מתחת לאדמה, ומעליות בנכה בונים – אז עושים אותן קצת יותר עמוקות.
(גם את המכוניות עצמן אפשר להוריד במעליות, ולחסוך את העלויות של בנית הרמפות הארוכות, ואת הזמן שלוקח לסוע בסיבובים שלהן)
המראה של הכבישים והמדרכות בעיר 'מקולקל' כולו על ידי מכוניות החונות בכל מקום,וזה יותר מפריע ממכוניות נוסעות, ובטח הרבה פחות אסטתי מכל דבר אחר שיכול היה להיות במקום זה.
תראו למשל איך מדרחובים נראים נחמד לעומת כבישים רגילים – הרוחב הגיוני, חזיתות הבתים והמדרכות לא מוסתרים עלידי מכוניות ומשאיות, וזה לאו דווקא הענין של התנועה שלהן, אלא המקום שהן תופסות כשהן עומדות. והרי כמעט כל אוטו פרטי רוב היום עומד ולא נוסע!
כך ישארו המדרכות לנו - להולכי הרגל, והכבישים יהיו רחבים מספיק לאופנים, לקטנועים למכוניות ולתחבורה ציבורית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה